andra advent

Shit! Shit i h*lvete var vad jag tänkte när jag vaknade idag. Jag vaknade förvisso pigg och utvilad men va fan, klockan är 2 och dagen är i princip förstörd. Eftersom att det är första söndagen i månaden så är de flesta museum gratis idag och jag hade tänkt att dra till MNAC. Men nu är det försent och min portion av kultur får jag vara utan denna veckan.

I och för sig, jag har ju faktiskt sett på filmen volver och det kan jag stilla mitt dåliga samvete med. Varför har jag dåligt samvete över huvudtaget då? Jo, jag har tänkt såhär: Jag är i spanien och barcelona och då måste man ju uppleva spanien och barcelona. Det gör man inte genom att sitta och dega med chips och cola en lördag, hur trevligt det än är.

Men titta här, nu är jag filurlig alltså. Imorgon är det måndag, okej det är en annan vecka, men vi är långlediga och imorgon klassas som söndag och blir då fortfarande en del av denna veckan. Och imorgon hade jag tänkt att dra till mercado de santa lucia framför la catedral. Jag måste ju också ta ett kort och visa julkrubban på plaza de sant Juan. Den är rätt frän.

Nej, dags att smsa maria och resten ur svenska ghettot för att se om de är lika slöa som mig och om vi ska dega tillsammans. Jag önskar en en trevlig andra advent.

*  *

[] [] [] []


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0