five golden rings

12 something something, 11 something something... FIVE GOLDEN RIIIIINGS...!!!

Det verkar som om spanjorerna har fått snurr på den trevliga låten 12 days of Christmas, som ingen annan i hela världen kan. Det är en massa mummlande och sen så kommer de där jävla fem gyllene ringarna. Men skitsamma, man kan acceptera det i stunder som sådana här. För mina vänner. Min julkänsla har innfunitt sig som tusan. Kan bero på att sista kvällen i spanien under detta året har infunnit sig och imorgon åker jag hem för att fira jul och nyår med mina älskade och saknade familj, vänner och patrask.

Ikväll, nu när jag har packat klart, fixat mackor för imorgon och laddat mp3n med både julsånger och filmer så finns det inte så mycket mer att göra. Blir fömodligen en mojito ikväll för att säga hejdå och godjul till folket som åker på söndag. Sista dagen i skolan blev en bra dag. Vi fick Cava och Turrón och julmusik och hejdåkramande så det hette duga. Och vemodet kom krypande i mig. Man har verkligen seperationsångest till max, och det efter bara några månader. Det här var ju min familj här nere liksom. Men man är ju inte isolerad, speciellt inte när det kommer till sverige.

Nej, diska sin tallrik och lägga upp några bilder från idag ska göras nu.
Felíz Navidad mina vänner. Nästa gång jag skriver är det i Konungariket Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0