öppna upp ditt fönster

Jag klarade provet. Med 86.5 % rätt. Och ja, det är sjukt bra för mig!!! Aula 5 på tisdag då vi har långhelg och är lediga på måndag. Tack Gud att jag bor i ett land där det finns mer helgdagar än vardagar ibland. Idag tittade vi på filmen Volver och jag gillade den skarpt. almodovar vet vad han gör i vilket fall. Och få äta choklad på lektionstid, det finns inte mycket som slår det.

Ska snart bege mig till jobbet och snacka elbolag med trevliga människor. Vi ringer mycket till Karlsstad nu och där har kommunen vart så smart att ha ett eget bolag som heter karlstadenergi vilket blir ju bra, då det blir min framtida boendeort. Inte iår dock, och förmodligen inte nästa år heller, men nån gång.

Kom hem nu och fick se att SI har skickat en påfyllnadsfaktura. Vilket betyder att jag måste betala mer än beräknat för spanska kursen, därför att kronan har gått ner såpass mycket. Inte så trevligt till juletider, men jag får leva med det också antagligen. Jag hoppas på att CSN skickar mina pengar innan den 14e december annars så måste jag väl ta ett såntdär mobillån och det vill jag verkligen inte. Jag hatar att behöva leva på gränsen liksom. Det är inte roligt över

men..hur skulle världen se ut om alla gick runt och var ledsna hela tiden? Nej usch nej... det går inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0