tredje advent

* * *
[][][][]

Idag är det tredje advent och vi är äntligen inne på den veckan då jag kommer hem till lilla vargön. 15 veckor har gått ganska fort ändå, och det är inte att man börjar undra vad som kommer hända nästa 16 veckors period. nog om det nu och tillbaka till verkligheten. Myspyskänslan av att julen snart är här har innfunnit sig även i barcelona och mycket hade med äppel-kanelljuset från IKEA och julradion på högsta volym.

Jag hade fel förut, mitt csnbidrag har inte kommit än. Det betyder att jag inte hade några pengar att handla julklappar för och inte heller för att betala SI-fakturan som ska vara inbetalad idag. vad säger man, jag får hoppas på det bästa. Men saken hör att studieförsäkran ska ha vart inne nu, och det är i allra senaste laget om detta bidrag kommer i veckan. Mailade CSN gjorde jag i fredags.

På tal om mail. idag så började jag rumsökandet ordentligt. Och fick nys om ett rum i poble sec som skulle vara ledigt fram till slutet på april. Bra tänkte jag och åkte dit. Katter hade dem också vilket alltid är mysigt om man har haft djur innan. MEN fy i h*lvete vad äcklig lägenheten var. Smutsigt som in i norden, och man ska inte ens prata om köket. jag sa nej tack och gick därifrån.

Fick också svar ifrån Maria idag om att de hade kommit hem oskadda i lördags. Skönt med tanke på att det kanske blev lite mycket fest i fredags för de två tjejerna som skulle packa klart och åka med flyget klockan 9. Iväg kom dem allt och det var ju huvudsaken. Nu sitter dem i halmstad och jag hoppas ju innerligt att man träffas snart igen.


Nu ska jag iaf ta och sova så jag är pigg imorgon. Skola, jobb och även rumkollande på kvällen. Så måste jag börja packa också...

Kommentarer
Postat av: Din far !!!!!

Snälla Magnus kan du köpa en flaska Belys till morfar i Spanien ? Skulle handlat på båten hem i Söndags men 8 bussar på en gång trångt i tax free.

Han ska ge den till Anna brevbäraren som julgåva och tack för året.Och jag ska inte ut igen förän den 29/12 och då till Paris över nyår,och vi betala dej när du kommit hem, Tack på förhand P.S vad önskar du dej i julklapp från Tomten ? mvh Pappa !!!!

2008-12-15 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0