trött... typ

Grattis till Ida som fyller 1 år idag, för ett år sedan satt jag i alingsås på lusseröjj och muppade mig. Då såg livet annorlunda ut. Verkligen annorlunda ut. Tänk vad som kan hända under ett år lilla ida...

okej, såhär ligger det till! jag är trött på spanien. Ja, jag är trött på spanien. Eller mest att allt ska vara så himlans dyrt. Vart och kollat lägenheter idag igen och fortfarande får dem blankt nej! dessutom så kan man se det att jag inte har lust att komma hem halv elva varje kväll för att kunna göra läxor och småpacka för ingenting.

Dessutom har fortfarande inte pengarna från CSN kommit in och jag förstår inte över huvudtaget. två veckor ja okej, det kan man leva med, men en månad? jag är liksom pank nu! och inte sådär trevligt pank som man skojar om utan nu är det 15 € ute i fickan och nada mas på båda kontona. Okej, jag kommer få pengar det är inte det, men hur kul är det på en skala? När dem kommer i januari.

Räkna inte med julklappar från spanien säger jag bara, sorry, men magnus och hushållning med pengar verkar inte ha gått ihop. Dessutom tänker jag inte låna mer pengar av varken mamma eller någon annan. Men ett under får ske snart, kom igen JESUS!.

Hur som helst, nu när jag har fått ur mig all skit och trötta bitterhet så kan man fokusera på det roliga. Jag är snart hemma. Sent förvisso på lördag natt, men jag är snart hemma. Och det känns bra. Riktigt bra. Jobbet känns mindre bra, men fyra veckor till klarar jag, sen så får jag hitta någon annan sysselsättning. Jag kollade lite smått reseledar jobb nu till sommaren. Och ska skicka iväg CV till lite andra bolag också nu. Sen, jag är här för att lära mig spanska och den kommer nu. Pratar hellre spanska än engelska och det tycker jag är ett plus.

Hablas espanol?
por si claro!
(sen går det av bara farten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0