första advent

advent, det betyder ankomst. och mycket riktigt här sitter jag och väntar på min egna ankomst. Jag har en sådan hemlängtan att det inte är sant. Och den kom så plötsligt. Jag tog min kaffekopp och var påväg tillbaka till pluggandet. Så tog jag en klunk och fick tanken att en pepparkaka skulle vara gott till detta. Och där, i den stunden kom den. Den största hemlängtan jag har haft sen jag har varit här. Den nästintill förlamade mig och tanken på att det är 2 veckor och 6 dagar kvar innan jag är hemma var olidlig. Det känndes långt och meningslöst. Jag kunde inte förstå var den kom ifrån. För jag trivs här, det gör jag och jag skulle aldrig byta bort det jag har fått här nere mot något i världen. Men då, då ville jag vara vara hemma, plugga på universitetet och leva det livet jag hade tänkt från början.  "Idag hade säkert iggispiggisföreningen adventsfika" så tänkte jag och ja, jag saknar dem också. Det kan ni hälsa om ni ser dem.

Det är konstigt det där måste jag säga... Och nu har jag stora förväntingar på min semester i Sverige, bara så ni vet!

Hur som helst, så är det då advent idag. Och imorgon är det första december. Japp julkalendrar och vintertid. Och i mitt rum är det verkligen vinter. Vinden ligger direkt på rummet och idag har det vart kallt. Jag sitter här med tjocka tröjor och filtar och skakar ändå. Inte ens den fjärde koppen kaffe kunde göra något åt det. Men paquita satte på elementet så nu börjar det bli lite varmare.

Jag borde inte ens sitta här, jag borde hitta mitt NIEnummer och Socialidad tjofs för imorgon. Eftersom att de vill att jag ska vara där vi 10:00 imorgon så måste jag skippa skolan, men hade tänkt att jag går dit iaf och pratar med Gema. Jag hoppas hon förstår liksom. Och det ska bli trevligt att tjäna pengar igen. Jag behöver detta kan jag väl säga. Dessutom så om det går bra har jag pengar att lägga undan till körkort och hund när jag flyttar hem.

Nu har jag suttit med läxan i 3 timmar och jag känner att det jag fått fram är den konstruktivitet som jag hade idag. Därför så säger jag godnatt till er där hemma.

*
[] [] [] []


*Tack elise för att få min latin och bibelkunskap på rätt köl igen

Kommentarer
Postat av: Elise

Nehej, advent betyder ankomst så det så. Adventus Domini = Herrens/Guds ankomst. Förlåt Kakan, kunde inte låta bli, man blir lite hjärntvättad här. Kan meddela att det är så mycket advent här på skolan att jag snart inte orkar med mer advent. Det är adventskonserter och adventspsalmer, pepparkakor och lussebullar, ljusstakar och Sakarja 9:9-10 "Ropa ut din glädje dotter Sion, jubla dotter Jerusalem..." Kan man få en överdos av advent så tror jag att jag kommer få det i år. Men det är mysigt :)

2008-12-03 @ 23:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0