i feel alive

Man glömmer av vad som är det absoluta bästa med den här staden ibland. Och med spanien över huvudtaget! Jag gick på paseo de Gracia förut och bara förundrades över hur bra jag mådde. Jag kände mig ordentligt hemma. Som om jag passade in och hittat rätt. Det var riktigt skönt måste jag säga och kanske första gången jag hade den där varma känslan i magen under den tiden jag har vart här nere. Jag bryr mig inte ens om hundbajset och cigarettfimparna, det finns så mycket mer att tycka om så det gör inte så mycket. Jag är nöjd ändå.

Visst känns det lite surt att inte få vara i Sverige när den första snön har lagt sig, åka pulka och frysa arslet av sig när man ska någonstans för att sedan värma sig med en kopp choklad. Och såklart att inte kunna vara nära alla underbara människor som jag faktiskt har haft runt omkring mig. Men jag vet att det finns kvar och att uppleva det här är bra det med.

Dessutom: idag så lämnade jag in mitt CV till lite olika platser. Håll tummarna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0