och det blev tisdag i paradiset

Snart dags att sova i min dubbelsäng som Paquita bäddar rent varje månda. Jag är ganska trött och faktiskt ordentligt nöjd efter en sån här bra dag. Inget ovanligt har direkt hänt men jag lägger mig fortfarande med ett leende på läpparna. Varför vet jag inte men kanske kan det bero på att det även idag har vart över 20 grader?

Eller så beror det på att jag har haft en dag att bara rå om mig själv. Fanny och Alexander kollade jag på och det är en riktigt bra film. Kanske inte en första dejten film, men fortfarande bra. Dessutom så hann jag med en tur upp till Parque Güell och jag tycker om den parken. Där uppe så är Barcelona något annat och man är liksom ensam, fast man inte är det ändå. Där känns det verkligen att man är i en annan del av världen. Det är inte lilla vargön man blickar ner på utan det är en pulserande storstad, med ett oändligt liv. Jag myser verkligen när jag är där uppe.

Jag åt för första gången i mitt liv en Ben&Jerrys Ice cream. Dyr glass, men här kostar liksom all paketglass mycket och varför inte kosta på sig tänkte jag. Cookie dough var otroligt god och jag lyckades äta upp hela burken på kanske fem minuter. God var den, men hedanefter ska den bara inhandlas vid mycket speciella tillfällen.

Jag hann också hamna i en argumentation med la dueña de mi piso - the one and only -Paquita. Hon är för det mesta ganska underbar men idag var på gnällhumör idag och det märktes som fan. Exempelvis så har jag fått höra att
  • Killar kan inte städa efter sig (vilket är delvis sant imitt fall)
  • Killar vill inte städa efter sig. 
  • Jag köper inte mat i rätt affärer
  • Jag lagar inte mat på rätt sätt, har paprika i min köttgryta
  • Jag kommer inte hjälpa till när hon opererat handen
  • Jag går ut för lite
  • Jag laddar inte ner spanska filmer
    OCH
  • Jag har inte lagt min morgonrock i tvätten.
Kan tilläggas att jag inte har använt min morgonrock kanske max 12 timmar sedan mamma kom ner. Men andas Magnus, hon är inte alltid på det här humöret. Men jag hade svårt att svälja min ilska och jag tror hon märkte det för när jag sa entiendo kanske lite för snabbt och avhugget så smet hon iväg på sitt rum, som den lilla vessla hon är och har inte pratat med mig sen dess.

Tillbaka till sängen, puss och kram

ps; Stefan, du får hälsa tillbaka till Fläktenommitén!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0