sunshine in the rain

Vilket väder vi har! Jag är så toppenglad att det inte är sant. Kan knappt förstå att det inte har regnat på flera veckor. Blå himmel, om än lite kallt, så är det just det enda man behöver för att få ett leende på läpparna. Ska ta min stickning och läxböcker och bege mig till parque Güell om några minuter.

Okej, Sverige-Nederländerna igår sög rätt regält och än en gng så får man bekräftat att Sverige inte kan spela fotboll på landslagsnivå. Kul att ha en massa bra spelare men som inte fungerar tillsammans. Var är strategin liksom? Igår var vi på Amsterdam, en bar nära paseo de gracia för att kolla matchen och ja, lite besvikna blev vi allt, men inte var det glada humöret borta för det, nejnej vi gick vidare till Nevermind, en bar i Barrio gottic och jag kom hem vid halv tre. Så en rätt lugn kväll igår. Vi får se hur resten av veckan blir, men jag har räknat med att gå ut en kväll till åtminståne. Det förtjänar jag nämligen.

Och en sak till: det är idag exakt en månad kvar innan jag är påväg hem på besök. Jag är hemma i två veckor och det ska bli riktigt trevligt. Men det känns så konstigt att nästan alla inte kommer tillbaka. Separationsångest? Jajamen!

Can you feel the raindrops in the desert
have you seen the sunrise in the dark
do you feel my love when i'm not present
standing by your side while miles apart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0