fin de semana

Det har hänt en massa skoj nu denna helgen och så jag börjar från början och slutar med slutet. Jag har hunnit att köpa lite nya kläder, festat en massa, varit kulturell och gått på rundvandring, solat och även en tripp till IKEA: Men var dag har sin td så vi börjar med fredagen då kanske?
FREDAG

Som ni vet så klarade jag ju såklart provet och från och med imorgon börja på en lite högre nivå. Det gör mig glad och jag känner att dethär med att prata börjar komma nu. Men Barcelona är inte den bästa staden och prata spanska i eftersom att antingen är den du pratar med turist eller antar dig för turist eller så är det så att personen du pratar med vill prata katalanska. Det betyder att spanskan används i skolan och med Paquita. Vi får ordna det på något sätt.

Men fredagen och början på helgen firades med att äta sushi för första och förmodligen också sista gången i mitt liv. Så gott var det faktiskt inte. Men sedan bar jag mig iväg till Centrum och skulle bara kolla lite på vad de hade för kläder på NewYorker så jag vet vad mamma kan köpa till mig när hon kommer, men det slutade med att jag handlade i vilket fall efter jag gått in på H&M och hittat lite nya höstkläder.

Visst blev det fint?

Kvällen spenderades först på förfest hos Maria med resten av det svenska kollektivet och sedan begav det sig till OTTO ZUTZ., en nattklubb i Gracia som faktiskt var en av de bättre jag har vart på. Inget slår cowboybaren på Lippan men det var rätt nära.

LÖRDAG

Lördagen spenderades i sängen! Och en tripp till Ikea hann jag med innan det var dags att återigen krypa ner i sängen. Vaknade dock av att det var svinigt kallt, som ni vet... Och sedan på kvällen lagade jag mat. Och eftersom att jag är rätt stolt att jag kan laga min egna mat kommer här ett bildbevis på vad jag lagade.


Ugnsomelett med svampstuvning a la Mamma!

SÖNDAG

Idag har jag spenderat den mesta av mig vakna tid med att vara ute och vara otroligt kulturell, för det måste man vara förstår ni när man är utomlands. Man ska då förstå landets kultur och lära deras seder och bruk: det kallas assimilation och är viktigt. Så jag besökte det Egyptiska muséet och skulle sedan besöka Picasso muséet men nej... jag trodde inte det när jag såg kön som ringlade utanför. Så jag bestämde mig att gå en promenad i gamla stan och hamnade på en Gudsstjänst och det blev en lång promenad och nedanför finner du bilder.


Kön till Picassomuséet

 

 
    

   


EN PERFEKT DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0