I don't like mondays

FÖRE    och     EFTER

Sitter här och funderar lite. Har precis gjort läxan och blivit vän med Cecilia på Facebook och så slog det mig plötsligt att idag så var jag tvungen att städa ju. Och sagt och gjort, jag tog tag i livet på direkten och satte på musiken på högsta volymen och satte igång. Ingen grovstädning utan bara sådär att jag fick lite uta att existera på och ja, jag är rätt nöjd jag.

Hur som helst. Måndag idag och vi har startat igång ordentligt med imperfekt och det går riktigt bra här. Jag fattar en massa och det kanske inte är så konstigt då jag redan har lärt mig detta. Men det är ju faktiskt så att jag ska läsa till april och då varje bok är klar på 4 veckor och jag ska klara av 5 böcker så blev det så att säga 20 veckor och jag ska stanna här i 32... jag vet inte riktigt vad som ska hända efteråt men ja men tar vi lite längre fram. Nu ska jag fokusera på det vi gör istället för att oroa mig på framtiden.

SÅg på partiledardebatten på svtplay förut också och ja trots att den kanske inte var så het och impulsiv som den amerikanska debatten så fick jag mig en skön påminnelse om att nästa gång så får faktiskt jag rösta. Det är coolt tycker jag. Och Fredrik Reinfeldt sa ett riktigt bra citat "politik måste utgå från människor" Jag sympatiserar inte vanligtvis med vad Mumintrollet säger men det där var riktigt bra och det är något man kanske ska utgå ifrån. Trots politiska ideologier så är man ju trots allt alla människor och har likvärda behov och förutsättningar i livet och då ska politiken också utgå ifrån detta. Politiken måste vara realistisk, genomförbar och arbeta framåt.

Bort från politiken: Lasagnen jag gjorde idag blev helt okej, eller mer än okej, faktiskt blev den ganska god så när jag flyttar tillbaka till Sverige eller om du kommer på besök hit är det bara att säga till så bjuder jag på mat!

Tillbaks till mina böcker

Hasta mañana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0