Lyckliga gatan!

Idag så fann jag nog lite mer av det Barcelona som jag längtade efter och saknade en stund. Jag blundade en stund för hundbajset och ciggarettfimparna och såg Barcelona som det ska vara. I solskensglans och bland härliga människor så gick jag in i Ravval och jag tycker om det kvarteret - PÅ DAGEN! Så dra er dit när ni är här. Och håll er borta från ramblan. Det var ritkigt spanskt. Och ja det fanns turister med men det var liksom mer spanien. Gammalt och stökigt och bullrigt men på det bästa av sätt.

Vi hittade allt från mysiga second hand affärer till trevliga caféer och gôtt folk. Jag har vart nöjd över dagen hittils och det faktum att det har vart 22 grader i skuggan har inte förvärrat situationen här i España. Men fötterna gör ganska så ont vid skrivandets stund och därför ska jag bege mig till sängen och sedan blir det lite mat och ikväll ska jag ut igen.

Mamma är nere här nu. Det är trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0