Sitges

Hola!

Sitges är en liten "by" en halvtimme ungefär från Barcelona och idag besökte jag, lowe, pernilla, maria och viktoria staden för att besöka filmfestivalen. Det blev inte så mycket filmfestival för våran del utan till följd av det fina vädret och inbjudande gatorna så strosade vi omkring lite överallt. Det blev en skön turistdag helt enkelt med en massa fotograferande och butikskollande, lite glassätande och såklart bara känna att man var ledig.

Skönt var det defenetivt att komma bort från storstadspulsen. Känna att det faktiskt går att göra en massa andra saker än bara vara på ramblan och turista sig där. Nu var det i och för sig ett antal turister i Sitges också, men där var det mer okej liksom. Och dessutom, det var inte alls lika tjock med folk. Stranden var fantastisk och trots att det blåste spenderade vi mesta tiden där.

En bra lördag som inte har slutat än... ska ta mig en powernap nu och sedan blir det utgång. Imorgon är det Spaniens Nationaldag faktiskt. Vilket inte firas här i Barcelona över hvudtaget och ETA har fullt upp med att bombhota kungen, men jag vill nog hålla mig borta från metron imorgon i vilket fall.

Snart så kommer Pasi ner med sin lilla spanska klass och pasi tar med sig Lingongrova till magnus. Jag är glad och förväntansfull och dessutom så kommer jag få äta lite grövre bröd och det blir toppen. Nej, nu väntar pizzan och jag ska sätta på en film också.

Hasta mañana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0