en ny vecka

det betyder nya tag och det betyder också lite nya prioriteringar och händelser. För det första så ska jag fira imorgon tisdag att jag har vart i Barcelona en månad! Det ska firas ganska ordentligt, det vill säga, på jobbet med att ringa i telefon till otroligt dryga människor. Nej tack, dags att försöka hitta något roligare att fira med. Kanske du har några förslag?

Sedan har jag mitt första prov på torsdag, och det är på hela boken så dags att börja plugga. PLUGGA magnus, PLUGGA! Jag och diciplin har liksom aldrig gått så bra överens så vi får se hur det blir fram tills torsdag då, men lite ska jag allt hinna med, det är jag säker på. Dessutom känns det som att jag kommer klara provet helt okej.

Men jag måste bara berätta, idag på lektionen så gick vi lite igenom när mna använder usted och tu i imperativ, och kom in på vad man säger till el camarero/kyparen när man ska beställa notan. Och smarta Magnus kläcke ur sig Entra me. för att säga såhär, det är inte korrekt och det betyder inte kom hit. Det betyder något helt annat! Men lite kul var det allt, förvisso är det rätt sjukt. Vår klass består av 6 svenskar och en kines, varav kinesen inte var där idag... har vi svenskar för mycket fritid?

Sedan så är det snart första oktober och min vegetariska månad är slut. Dock kommer jag inte helt sluta med att äta vegetariskt men jag vill verkligen ha köttbullar nu, det är något som jag har saknat.

En annan sak: Morsan kommer ner till Barcelona i oktober, vecka 44 närmare bestämt. Och det är fler som kommer ner i oktober som man ska försöka att träffa, iaf enligt mitt tycke. Kul ska det bli i vilket fall. Och jag längtar efter min mamma,lite grann i vilket fall. Dels så ska hon ta med sig en massa höstkläder och dessutom lite godis. Dessutom så kommer vi ha väldans trevligt, visa henne stan och de bästa platserna. Vilka är det förresten?

Men måndag, det betyder nya tag och det är med ett öppet sinne jag välkommnar er till en ny och underbar vecka med magnus, killen som ska leva livet i Barcelona!

ps, hur många har egentligen börjat att skriva ett brev till lilla mig? Precis, hur svårt ska det vara?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0