.

Jag vaknade försent för att kunna turista mig, så istället blev det en skön sovmorgon och snart bär det iväg till det otroligt fantastiska jobbet som jag jobbar på. Det är verkligen ett givande arbete och jag skriver inte alls detta med en gnutta sarkasm. Jag ska genomlida min provanställning sen skiter jag i detta. Paquita pratade om att hon känner någon som är chef på ett café, jag kan alltid smöra in mig något.

Idag är det då äntligen lite bättre väder än de senaste dagarna vilket jag välkommnar som tusan, det är inte roligt när det regnar och man blir så lack* på allting liksom. men nu har solen tittar fram igen och man ler lite extra. Och jag hade tatt tillvara på varje minut om det inte hade vart så att jag jobbar hela jädra dagarna. Men det är väl såhär det är att vara vuxen antar jag?

Vad är det mer som händer då? nae, inte så mycket direkt... jag kommer in i vardagen och hittar riktigt bra i Barcelona nu. Kan lokalisera mig ordentligt och språket, ja när jag tjuvlyssnar på folk i tunnelbanan börjar jag fatta vad de säger, men för min studiesituation är det inte så jädra konstruktivt att umgås och jobba med svenskar större delen av dygnet. Spanskan blir inte i centrum då och det är något som jag vill att den ska.

Dags att laga mat! Pasta med lite svamp och paprikasås!
skirver mer när jag kommer hem...

*Lack - ett uttryck som Magnus har börjat använda för att han umgås med stockholmare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0