Horarios

a las 08:00:  me levanto
a las 08:15: me ducho
a las 08:30: desayuno
a las 08:45: salgo a la casa
a las 09:00: empiezo los clases de espanol
a las 12:45: vulevo a mi casa

Så har mina dagar sett ut denna veckan. Eftermiddagarna har varit helt lediga och lite tråkiga. Jag har spenderat dagarna på stranden, och gjort mina läxor. Sedan har jag ju gått ut på kvällarna lite sådär. Igår exempelvis var jag och min klasskamrat och sedemera partykamrat på Flamingos och drack drinkar, men jag kom hem rätt tidigt, sådär vid halv två.

Men nu ser ni, nu så är det helt annorlunda. Från och med måndag nästa vecka så kommer mina eftermiddagar vara upptagna. med vad kan ni undra? Jo faktiskt så ska Magnus börja jobba! Jajjemen. Idag var han på arbetsintervju för Multipartner, ett telemarketingföretag, och fick jobbet. Okej, nu är det kanske inte så jättesvårt att få jobb som telefonförsäljare, och det kanske inte är världens roligaste jobb heller. Men det gör ingenting, för jag har ett jobb och det generar pengar och det gör mig glad. (den spanska skatten ligger på 8 %)

Dessutom, om jag ska vara ärlig så hjälper det mig med mina chanser att hitta en egen lägenhet/rum så småningom. eftersom att det snart är höst kommer man inte kunna ligga på stranden ändå och sedan så är ju alla helger fria. Ska bara ta ledigt över jul så det är avklarat.

Idag har det annars inte hänt så mycket. Jag spenderade eftermiddagen på stranden igen, men det var inte så varmt idag. Det var riktigt kyligt om jag ska vara ärlig. Eller så gjorde molnen ganska så mycket av det, för det är faktiskt 28 grader just nu i skrivandets stund.

Nej, jag ska ut ikväll, och festa som spanjorer gör. vilket betyder att jag ska ta två timmars siesta och sen blir det iväg med tunnelbanan till Flamingos innan kvällen börjar på riktigt. 

Tack för brevet Jennie :-) Men du ger mig en massa hemlängtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0