inte särskilt bra

idag blir allt fel... eller inte allt men mycket
Paquita tycker jag inte städar bra, men det blir bättre på den fronten. Jag är lite lat av mig, men jag vill inte laga mat, finstäda och sen äta maten. Diska och städa tycker jag att jag kan göra efter, när jag är mätt och glad.

Sedan var det detta med mitt simkort till mobilen. Ja du, det sket sig totalt. Jag hade beställt via internet och skrev Carrer de La Granja på beställningen, men glömde att ta med Paquita Garcia. Men hur lätt är det när Yoigos hemsida är enbart på spanska? Men jag lyckades förstå att de ville ha ett telefonnummer och eftersom att jag bor här så skrev jag Paquitas nummer. Ganska så logiskt och felfritt, men såklart att det var tvunget att bli fel någonstans.

Eftersom att jag inte officiellt bor här, eller finns med i något adressregister, så kunde de inte skicka det hit. Så de började ringa till Paquita och fråga efter mig. Detta funkade inte såklart då tanten är virig, och när hon frågade mig om vad det var med Yoigo, enbart på spanska så blev det en jädra blackout för mig. Jag försökte så gott jag kunde att förklara att mitt kort är svenskt och fungerar inte i spanien, att jag beställde ett nytt via internet ett och att de skulle skicka det hit. Det gick inte fram så jag, i ren panik, klickade fram hemsidan och visade vad jag beställt. Sedan min ordensbekräftelse och då äntligen gick det fram.

Nu kommer telefonkortet på måndag och då ska jag ringa min mamma! Så jag får lite sympati. Men det känns verkligen att min spanska måste bli bättre. Jag förstår vad de säger men jag måste kunna prata mer. Jag har vart här i vadå fyra dagar så jag är inte världsbäst men det kommer. Men så som jag gör nu, det fungerar inte.

Men på måndag har jag iaf ett nytt telefonkort, och den här historian kanske jag och paquita kommer skratta åt i höstmörkret och när både min spanska och hennes engelska är bättre och när vi lärt känna varandra lite mer.

Kommentarer
Postat av: Amelie D.

jag kan se framför mig hur du och paquita skrattar. och sen tvingar hon dig att städa! btw, det finns en i min klass som ser jättemycket ut som Benjamin från morgonsoffan! kanonkul!

2008-09-05 @ 12:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0