Ja men GRATTIS

jag är ju så ofantligt korkad att det inte är sant
eller snarare oteknisk och lättfrusterad när saker inte går som jag vill

Vad har hänt nu då? Jo det ska jag tala om för er kära läsare... jag har lyckats frysa telefonen! Jag fick äntligen mitt nya kontantkort idag och skulle byta direkt, och det kom upp en ruta med enter PIN och jag gjorde som jag blev tillsagd. (inte så konstigt eller svårt) men sen kom det upp en ruta till. Enter Network key och jag blev helt ställd. Ja ni alla där ute som är tekniska ni kan skratta åt mig nu, för jag försökte med min PUK kod, med telefonens vanliga koder, mitt telefonnummer och sen skulle jag testa en sista gång för det fanns inte en skymt av någon network key kod och poff, telefonen var låst. Och hur tusan låser jag upp telefonen? I ett land där ingen förstår varken engelska eller mitt problem?

Jag har mailat samsungs support för att se om de kan hjälpa mig, om inte de kan det, ja då får jag väl bita i det sura äpplet och köpa mig en ny mobil här nere. Men alla nummer är kvar på den låsta mobilen och jag kan inte vänta tills jag kommer till Sverige och ska låsa upp den. Om jag ens kan det, vilket är den stora frågan. Men jag väntar på svar från support ikväll, sen imorgon så får jag ta och köpa mig en ny telefon och kontantkort. Där jag kan fråga en person i en disk om hur man gör och vad som händer med telefonen. Det finns rätt billiga telefoner med kontantkort... och jag behöver ingen superdupermobil.

Men visst är jag smart? Ja, teknikkillen Magnus har lämnat salongen för längesedan. Och en annan sak, jag la i mitt gamla simkort också och helt plötsligt så fungerade det, som det inte gjort på hela veckan. Så jag hann ringa mamma innan det la av det med och jag skulle testa med en ny kod. IdiotMagnus. Jag blir så arg på migsjälv. Eller jag kommer förmodligen skratta åt det snart, men just nu skäms jag bara över migsjälv.

Behöver ditt nummer

Jag fick låna en väckarklocka (despertador) av Paquita! Hon är bra gullig den tanten, och livet blev genast mcyket enklare att leva. Jag tror detta med telefonen är ganska enkelt att lösa egentligen. Det är bara det att jag får andas lite och fokusera. Inte vara så irrationell hela tiden, ge det lite andrum så löser det sig. Jag börjar anamma mañanakulturen mamma!

Jag började jobbet idag. Det var trevligt och jag tror vi blir ett jädra gott gäng som kommer jobba på Multipartner och för Comhem i höst. Jag är väl inte riktigt pepp på att bli telefonförsäljare och har själv lite allergi mot detta, men va fan det är ett jobb och jag tror att det kommer bli riktigt roligt. Det enda är att jag kommer att missa skolan imorgon med, that's a bummer, men jag får försöka få tag i Helena eller Ida och fråga om läxan och vad vi gick igenom.

Imorgon ska vi mötas 07:50 utanför Barceloneta och jag ska väl sova lite tidigare ikväll med andra ord. Det var kallt inatt och jag var tvungen att stänga dörren till balkongen tillochmed. Och jag har drömt lite konstigt inatt och vaknat flera gånger. Ingen bra natt alls. Tror det har att göra med att jag inte äter ordentligt. Jag glömmer helt enkelt av att äta då det är för varmt att laga mat.

Men jag är glad ändå, för livet är faktiskt underbart och mamma ska skicka ner en perkulator!!!!
"Café de Suecía por favor!" eller "primera, cogemos café"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0