jag lever ett annat liv


nu är det lördag och två veckor sedan jag flyttade. Det har vart två ritkigt bra veckor med ganska många omställningar som man nu är rätt van vid och jag tänkte att jag skulle skriva ner lite av det som blivit vana för mig idag.


  • MATEN
Jag är numera vegetarian. Men bara för två veckor till rent. Igår gjorde jag mina första "falaflar" och de blev supergoda. Dock lite torra, men det är det alltid. Men saken är ju den att varken tofu eller qourn går att uppbringa vilket gör hela vegetarianprocessen aningens svårare. Dessutom finns det inte gräddfil eller något i den stilen så jag kan inte göra någon sås. Men det funkar. Jag äter och nöjer mig med det.
  • FESTANDET
Man går ut mycket och jag var inte sen att hänga på. dock blir det inte lika pang-på som i Sverige där alla ska supa sig fulla innan de dansar några timmar för att sedan spy i en buske på vägen hem. Man går ut mycket, men det är mer utspritt över kvällen och natten. Mycket barrundor där både colan och ölen är billig. Negativt är ju helt klart att drogmarknaden är såpass utbredd och accepterad som den är. Jag vill inte ha hashis eller coke och tänker inte ta dte och blir obekväm när folk prackar på mig sådant. Nej det är vad jag är allergisk mot  och då blir jag folkilsken.
  • KULTUREN
Siesta, Flamenco, Paella; you name it. Jag har omfamnat det spanska sättet att leva. Och jag trivs otroligt. Det är en riktig omställning från det kalla sverige, och att lätt sitta brevid någon på tunnelbanan är något som faktiskt tog lite tid. Men det är ett tempo som jag klarar av och som jag gillar. Det är inga problem att gå upp vid 8 och gå i skolan, jobba och sedan dra ut så man får 6 timmars sömn. Det är verkligen något man klarar. Fast det klart inte hela tiden. Men schletmagnus har inte dykt upp än.
  • KLIMATET
Att komma från Sverige där det är 8 grader till Spanien där det är 28 så blev det en ritkig omställning.En fantastisk omställning vilket gjorde hela mitt jag gladare och roligare. Solen ger så mycket mer energi och jag slipper både jacka, mössa och vantar ett bra tag.

Idag är en bra dag, med sol och fotboll på agendan. Ska också ringa och se när min låda kan tänkas komma ner till Barcelona på torsdag. Behöver ha lite saker och kan knappt bärga mig tills jag får dem. Livet kommer bli lite enklare då, så mycket kan jag säga. Annars så tänker jag slappa lite mer idag och sedan ikväll göra mina Tortillas. Imorgon så ska jag lösa detta med mat ytterligare då jag ska testa på att göra min egna vegetariska lasagne, med ostsås och allt. Jag hade tänkt att göra den idag men Caprabo är stängd på söndagar. Dags att ta tag i dagen då!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Magnus. Ett litet tips om du vill ha mer läsare till din blogg, fyll ut den med lite bilder =)

Hade gött / S.

2008-09-15 @ 14:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0