Jag tänkte såhär

De kan ha alla möjliga sorters viner och spritprodukter, bacardi, baileys, crema catalan, cider, öl, you name it i vanliga supermercados. Men att ha en ekologisk eller vegetariansk avdelning det är omöjligt. Vad är detta för konstigt land egentligen, finns det inte vegetarianer och efterfrågas inte mer hälsosamma och miljövänligare produkter av spanjorer? Uppenbarligen inte, men sprit, det finns det gott om!

Jag började ju för några dagar sedan det vegtariska livet och hittils så har det gått helt okej. Jag är fortfarande lite rädd för den spanska kötthanteringen så jag föredrog att vara vegetarian tills jag är säker på vad som är kött och vad som inte är restprodukter, dessutom så har Köttfri september startat igång och jag är väldans aktiv jag. Idag exempelvis så har jag käkat pasta och en sås gjord på majs, champinjoner och ärtor. Till frukost åt jag rostad pan med ost, tomat och groddar. Det är ju faktiskt mer hälsosamt och jag behöver ju variera min kost lite kanske.

Nog snackat om mat!

idag så är det lite sämre väder än igår då det var 31 grader, idag kankse det är 27 och lite molnigt. Men det hindrar inte mig att dra ner till stranden ändå. Ska bara vila en halvtimme och så, innan jag drar iväg och gottar mig lite. Idag i skolan så gick vi igenom sådant som jag redan kan men repetition är a oh o. Och jag fick lite tips om var man kan hitta lägenheter och vad man ska skriva i sin ansökan, det är roligt tycker jag. För december närmar sig!

Okej, morsan kommer mörda mig. Eller om inte paquita gör det först. Jag lagade mat och ville ju äta maten innan jag diskade, men så kom paquita hem och mumlade något om disastre. så nästa gång jag lagar mat måste jag städa först innan jag äter. Mamma har inte lärt mig hur man ska göra, det brukar jag säga när paquita skäller på mig.

Jag måste köpa nya skor också, mina sandaler börjar gå sönder! Nej, nu ska jag fortsätta med livet, skriver mer sedan, ha det bra så länge och sakna mig inte för mycket!

helados

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0