kattabstinens?

Idag sa jag upp mig från Multipartner, det betyder att jag slipper att må dåligt varje eftermiddag. Så farligt kanske det inte var men det var inte så roligt som jag ahde hoppats på och min allergi brast ut ändå. Jag kunde inte gå tillbaka liksom. Men kommer sakna folket, absolut. Men men Barcelona är stort och jag träffar dem säkerligen ute på ramblan nattetid någon gång. och det med jobbet då? Jo det hittar jag snart ett annat. I värsta fall så kommer jag att vara tvungen att dela ut flyers, men bara i värsta fall.

Men när jag gick hem så är det så att det finns en veterinär på hörnet på mitt hus och idag fanns en del lappar om katter som ville adopteras och jag fick ett ritkigt sug på att skaffa mig en katt. Jag saknar min amanda, ritkigt mycket. Och bara veta att det skulle finnas en gosig varm pälsboll som väntade på min säng skulle göra mig riktigt lycklig.

Jag vet det låter rätt lamt och lite löjligt. Men jag har haft katt hela mitt liv och helt plötsligt så har jag inte det, och det är synd. Så när det finns möjlighet att faktiskt få adoptera en katt så kanske man ska ta den? Borde lobba på Paquita lite så hon tillåter mig att ha en katt här hemma. Okej, kanske inte så troligt egentligen men man kan väl försöka. Dessutom så är hon ju rätt ensam så hon kanske vill ha något att ockupera sig med på dagarna hon med?

Idag på lektionen så diskuterade vi lite om alergier, varför vet jag inte, men det gjorde vi och jag vet vad antihistaminer heter på spanska: los antihistaminos de piel. Mina röda märken har kommit tillbaka och jag tror jag behöver knapra lite piller igen... eller i alla fall försöka. Vi får se vad som händer när det börjar bli kallt om mina händer svullnar upp som de gjorde i våras.

Något annat ni behöver veta? Nej jag tror inte det... inte just nu i vilket fall.  Okej en sak till som har hänt idag. Paquita bjöd mig på mat. Så nu kan man väl säga att hon är informellt en ny mamma, som tvättar mina kläder, bäddar min säng och nu också ger mig mat. Det här med att vara vuxen, ja du det försvann... Men maten hon bjöd på var lita annorlunda. Inte någon trerätters eller så men, det var gott och ja, annorlunda. Pan con tomate y azeite, croquettes och sedan salad de russia. Okej, och jag slapp laga mat själv... men jag tror att jag fortsätter att laga min egna mar

Den döda fisken följer strömmen
Den som lever simmar i motsatt riktning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0