Så var det slut på festen

Så är La mercè slut och vardagen ska man återgå till. Jag tycker det är aningen tråkigt jag men jag behöver ju inte vänta sålänge direkt. Redan den 12e okotber är jag ledig från skolan igen då minsann det är Spaniens nationaldag. Den firas inte lika mycket som Kataloniens nationaldag med i vilketfall.. jag är ledig.



Jag har varit och sett på fyrverkeriavslutningen på plaza Espanya nu och shit asså, riktigt imponerad. Det kanske finns ett youtubeklipp eller nåt för ni som läser borde verkligen ta och se det. En halvtimme av sprakande fyrverkerier, sprudlade fontäner och rytmisk musik. Riktigt trevligt men sjukt mycket folk. Kul med folkfest!



Nu ska jag ta och sova lite, imorgon är ju som sagt upp tidigt igen, och återigen en tolvtimmarsdag! Jippiejajjaj. Men jag klagar iför mycket egentligen, för riktigt så farligt är det inte. Fast det klart, jag är i Spanien, pluggar spanska men pratar konstant svenska 6 timmar om dagen... kankse inte världens mest konstruktiva studiesituation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0