Saker händer

Det är bara det att jag inte har tid att skriva så mycket. men helgen har varit bra och jag har vart i Figueres! Dalí museum stod på agendan och sedan en tripp till Costa Brava.

Jag försov mig som vanligt men hann precis med tunnelbanan och bussen och kom på bussen innan den skulle åka iväg. Dalí var ett geni, så enkelt är det. Jag var där när jag var liten men då fattade jag inte så mycket av det hela, men ja du, han hade bra koll killen. Fanns vissa tavlor och skulpturer som man bara stod och gapade vid, för när man väl hade förstått tavlan så var den så genialisk att det nästan var skrattretande. Museet i Figueres är defenetivt värt ett besök.

Sedan så hängde man en stund på Costa Brava och man fick sig en skön avkopplande stund i en by mitt ute i ingenstans. Men trevligt och otroligt fint var det. Varmt i vattnet dessutom. Jag har bestämt mig lite sådär halvsmått att skaffa mig ett litet rum där. I en b med ungefr fyra hus så kommer jag få aningens krupp men det får jag leva med, för där, där ska jag bo.

Jag hade ju litet hemlängtan där ett tag, men den har försvunnit nu. Nu går det uppåt igen. Och jag ska snart sluta jobbet och snart hitta på något annat. Jag har impulsanmält mig till lite distanskurser till våren, enbart för att ha något att göra och inte känna att jag bara sitter och rullar tummarna. Att få fullt studiestöd för tre timmar om dagen, ja det kanske inte är det bästa om man ska titta framåt, då kan jag kombinera lite tycker jag. Dessutom så är en kurs hit och dit, på halvfart och distans ingenting, det ger mig iaf något och dessutom om jag missar den så har jag ju inte förlorat något på det.

Idag så var vi på stranden och pluggade/solade. Det var riktigt skönt, men jag känner av att jag inte dricker som jag ska. Och Paquita var glad idag och gjorde mig glad. Hon sa faktiskt tillochmed att hon tyckte om mig. Me te quiero sa hon, och då blev jag glad, vi har ju inte direkt kommit överens liksom, men nu börjar det bli bättre.

En sak till innan jag ska se på Doobidoo: Skriv brev och skicka vykort.
Jag kommer skriva tillbaka. Och jag behöver något att sätta upp på väggen.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag lovar att skicka brev, så fort jag hittat brevpapper som dom förövrigt inte verkar ha hört talas om i det här lilla landet...

2008-09-28 @ 23:04:20
Postat av: Magnus

Brevpapper? ojojoj så snajsigt, nu blir jag lite rörd här

2008-09-28 @ 23:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0