swedish style

orkar verkligen inte med tempot jag håller på med just nu. Det märks på hela mig att jag börjar gå på den lilla extra energin som jag sparat undan. jag klagar verkligen hela tiden och är småirriterad och sur på allt. Idag var jag påväg att skälla ut busschauffören för att han bromsade liksom. Dessutom är jag trött och hängig vilket inte är det bästa om man ska vara på topp 12 timmarsdagarna (+utgången efteråt) Njaae... något måste bort!

Så enkelt är det då inte, att bara prioritera bort något från mitt så kompletta liv. Jobbet generar pengar, det är okej tider och ett så jädra skönt gäng och utgången skapar kontakter och umgänge. Hmmm... Kan man inte kombinera båda? Jo, därför sökte jag jobb på en irish pub vid ramblan. Jag ska lämna in mitt CV imorgon, så fort jag har översatt det. Det betyder ju att jag kommer att ha både tid på dagarna att göra det jag vill och kan samtididgt som jag kan vara ute och ha roligt samtidigt som jag får en inkomst varje månadsslut. Vi får se hur det går med det helt enkelt. Dock vill man inte mista det skitbra umgänge som finns på multipartner, trots skitigt arbete och idioter till kunder.

Idag var jag på IKEA! Äntligen, det var Magnus tanke när han strosade runt på det mest fantastiska ställe som finns. För där finns allt som gör min dag bra. Billiga saker och billigt fika. Men, med detta med jobbosäkerheten just nu så var det så att jag inte köpte upp halva affären. Jag köpte bara en klocka och två mattor. Det för att göra rummet lite mer mitt. Jag köpte också en form att göra lasagne i som jag ska provköra idag. Nu när jag har lite tid till det, eller ja det har jag inte

Jag glömde berätta att jag har stillat min hemlängtan genom att köpa på mig knäckebröd, kaviar, lingonsylt och tunnbröd. Dessutom kommer min lilla låda imorgon som innehåller allt möjligt som ska göra min vardag lite lättare. Tack morsan!

Om jag ska gå ut som det är planerat ska jag ta och sova istället för att sitta här. ta några timmars siesta och vara glad och pigg inatt, men såklart... då är jag ett UFO imorgon. Njaee man lever bara en gång! 

Life is wonderfull darling!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hello Magnus!

Calling from Henley! Måste säga att jag håller med om IKEA. Har inte varit där själv än (även om hela mitt rum är fyllt med IKEAsaker), men jag lever på deras flädersaft och det känns så hemma när de behållt alla svenska namn och svenska etiketter på maten! Plus att det är kul att försöka höra engelsmännen uttala soffan "Ektorp" =)

2008-09-19 @ 23:49:26
Postat av: Magnus

Yes! me gusta mucho^^

2008-09-20 @ 14:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0