The way you're making me feel

Vi kan väl säga såhär, redan från början, att partylivet här i Barcelona är snäppet till fantastiskt. Oavsett vilken dag du går ut på eller med vilka och till vilken bar/klubb så kommer du ha fantastiskt roligt. Och igår hade jag kul som tusan. Eller igår och igår, jag kom hem imorses. Det blev en otroligt lång dag igår och jag ångrar att jag inte gick och tog min siesta som jag skulle.

 

Skolan gick som vanligt bra och direkt efter skyndade jag mig till jobbet. Jag är fortfarande aningen skeptisk till att jobba som säljare, men det kommer man säkert över när man är inne i det. Oh vi verkar bli ett jävla skönt gäng som ska jobba på multipartner. Det är ju det som känns bäst med jobbet, att utöka ett kontaktnät med fantastiska människor. Sen var det att vara hemma nån timme, duscha och sedan dra iväg ut vid 11. På flamingos träffade vi Helena och även Ilona och Miranda från skolan, vilket var kul. De var lite roligare människor utanför skolan än vad de är vis skolbänken, men så är väl alla kanske. Sedan så kom Luke, en kille från UK och hängde på. Det är skönt när det finns enkla människor omkring en, störtsköna människor som man kommer hänga med fler gånger.

 

Men jag vaknade nyss och ska snart dra mig iväg, hinna äta och duscha innan jag sätter mig på metron. och jag måste hitta mitt metrokort, det var försvunnet igår och jag använde det ju inte då jag plankade hela dan. Men idag behöver jag det, eler det är bra att ha med det i vilket fall.

 

Idag är det Kataloniens Nationaldag, och vi är lediga från skolan. Snart är det helg och då ska jag till IKEA! Jag vill leka svensk en stund. När man tänker på det så är det mycket från Sverige som jag saknar. Riktigt kaffe, fika, grovt bröd, kaviar, mjukost, gräddfil, knäckebröd you name it. Här har de ljust bröd och sockrar allt, inte gott i längden alls. Så skatta er lyckliga.

 

Dags att börja dagen
adíos


Kommentarer
Postat av: Weyhing

Magnus, har du slutat att gilla socker? Jag är chockad!

2008-09-11 @ 21:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0