conclusions

Hur jag kan göra bloggen roligare? Den handlar faktiskt om det lilla liv jag lever och enligt mig och de som umgås med mig (i detta fallet har jag frågat jennie) så är jag ganska rolig. Det borde synas i bloggen också, för just nu så är det bara massa onödigt fakta. intresseakuten var lite roligare än denna. Så det krävs att jag gör den lite roligare då!

Ska jag berätta vad som hände idag? Det gör jag i vilket fall. Jag hittade till lägenheten utan att behöva fråga efter vägen. Det vill säga; mitt lokalsinne börjar arta sig. Och visst tänker ni, "du har gått en och samma väg hela veckan, det är inte så svårt och snart kan du göra det i sömnen" Men nej sörrni, min Metrolinje gick inte, så jag tänkte att nej men jag tar bussen. (hamnade på en busshållplats  precis vid Casa Batllo)  Jag skulle ta buss nummer 24 för att komma till Carrer de la Granja men så kom buss 16 som stannar vid Plaza Molina, vilket är nära mig. Jag gick på den bussen för att spara tid och utan en tanke på att jag faktiskt inte varit varken vid Plaza Molina eller åkt med buss innan, men det gick bra. Tills jag skulle veta vart jag skulle gå av och självfallet när bussen stannade och jag inte visste vart vi var så tänkte jag att smartast är att när du åker förbi hållplatsen se vilken du är på och självfallet var det just Plaza Molina. Detta betydde att jag fick gå av en hållplats längre bort och börja promenera hemåt. Och här, här kommer det finurliga! Jag gick åt rätt håll för helt plötsligt låg ABC College mitt framför mig och jag gick den normala vägen hem.

Gaudis första hus ligger precis på vägen där jag går till skolan. Det är ett riktigt snyggt hus som folk fortfarande bor i och som jag gärna skulle vilja bo i också. Annars har det inte hänt så mycket idag... jag har legat vid stranden återigen för det är sista gången denna veckan som jag kan få tillbringa några timmar på en sandstrand då jag börjar jobba imorgon. Klockan 12 börjar jag (fast det är bara imorgon) och då är problemet att skolan slutar 12:30. Då är det tur att man har sköna klasskamrater som har lovat att anteckna åt mig :-)

Dags för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0