back in barca

japp, nu är jag hemma, och har vart det i ett par timmar. Trött som ett as och har smått panik över att jag tappade mina nycklar i Aranjuez... Jag kom in genom att säga att jag hade nycklarna i väskan och hur tusan ska jag lyckas få ett par nya utan att hon märker är ett mysterium. bueno, jag har två alternativ.

alternativ 1 -> Jag säger helt enkelt som det är att jag tappade nycklarna ur jackan i aranjuez och erbjuder mig att göra en kopia. Risken är då att Paquita blir förbannad och tvingar mig att behöva betala för att byta lås och det kostar mycket mer än bara en kopia.

alternativ 2 -> Jag säger att nycklarna ligger i meagans väska, och att jag inte kommer kunna träffa henne förrän på onsdag, och därför ber om extranycklar tills dess. Gör diskret mig en kopia av de nycklar jag har fått och sedan lämnar tillbacka mina då extranycklar. Risken är då att hon märker att det är en kopia jag har och måste då behöva byta lås ändå...

Jag väljer alternativ nummer två, den aningen mer komplicerade och invecklade utvägen, med anledningen att jag bara ska bo här i 10 dagar till, och försvinner sedan spårlöst härifrån och lämnar tillbaka mina kpoierade nycklar när det är för sent för henne att göra ngt åt det.

Bussresan var ett helvete, men jag klarade det, visste ni att fötter svullnar upp om man sitter för länge? och att behöva ta på sig  converse och vara kissenödig på en 10 minuterspaus med svullna fötter är ingen bra komnination? Vad som är en bra kombination dock är trevligt sällskap, bra musik och en sömntablett så går resan mycket snabbare.

Skriver en mer utförlig resumé senare... efter lite sömn, lite mat och uppladdning av 250 bilder till datorn är avkryssad från dagens att-göralista
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0