blixt och dunder

så kan det gå. Solen sken och jag hade precis tatt på mig shortsen när jag tittade ut och gråa moln tornade upp sig bakom Tibidabo. Så var det med den strandtrippen sa jag och gick och lagade frukost. Men nu blev det värre. Åska, och ösregn. Vad mer kan man säga än att det är vår? Men åskoväder kan vara ganska mysiga. Om man inte hade haft spanskatenta och inte bott med en galen tant. Jag hade visst tappat lite av det röda vaxet som finns på baby bell ostarna på golvet och nu är det en fläck som inte går bort. Stackars mig.

Jag gillar inte regn, ännu mindre åska. Jag känner mig så liten då. Men jag är glad att detta kommer denna veckan, och fortsätter väl lite in i nästa. För sen, nästa fredag kommer jennpa och jag har bestämt att det ska vara sol! så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0