det var som fasen...

vaknade i morses av att solen inte sken rakt in från mitt fönster, det var molnigt och grått och mina planer på att dra till stranden, dem grusades. Så istället blev det en film och snart blir det någon form av mat. Det är alltid trevligt. Imorgon har jag det sista provet på spanskakursen och det hoppas jag, och egentligen vet jag, att det går bra. Men det är ändå planen för idag, plugga lite och sådär.

Annars så har det inte hänt så mycket sen igår. Jag funderar ytterligare på vad som kommer att hända i mitt liv den närmsta framtiden, det iv som kommer in i en ny fas om bara 15 dagar. IOGTLennart skickade ett mail och frågade om jag ville vara med på folknykterhetensvecka, och jag är ju tvungen att säga nej, eftersom jag inte är medlem längre. Men det gav mig fortfarande en liten tankeställare. Jag är helt ärlig inte så sugen på att supa mig redlös, det skapar bara problem ändå, och en fytusan till huvudvärk. Men jag är inte redo att gå in i UNF igen, med all kraft. Inte på ett tag i alla fall. Jag behöver då något som sporrar mig, och som får mig att veta vad jag vill. Men det är ju problemet i sig, jag vet inte vad jag vill. Jag vet inte alls vad jag ska göra till hösten, och det skrämmer mig lite. Att komma tillbaka till Spanien är ett alternativ, fortsätta resa är ett, börja plugga ett annat och så vidare. Jag får impulser att nu vill jag göra det och sen så ändrar jag mig, och ändrar mig igen.

Senast igår så fick jag en impuls och sökte in till fridhems folkhögskola, på en teaterlinje. Varför inte tänkte jag och det skadar aldrig att söka in och ha fler alternativ.  Vi får se vad som händer helt enkelt. Så är det med livet, det går kanske inte att styra det som man själv vill, utan att bara försöka flyta med, skapa sig något som man kan trivas med och se vart man senare hamnar. Nu så känner jag att jag borde följa mina impulser och gå mot badrummet. för att sedan börja dagen igen, även om den är lite gråmulen. Här inne i mig är det solsken!

Kanske jag ska dra mig till australien?


(fruksostfilmen från idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0