eftermiddagsfika

Fredag idag. Vet ni, mina vänner, vad det egentligen betyder? Jo att min redräkning officiellt har börjat. En vecka framför mig som kommer bestå av packande börjar med min sista "egna" helg. Vad är planerat då? Absolut ingenting! Jag längtar efter det fina vädret så att jag kan sitta ute, helst på stranden, eller i ciutadellaparken och bara njuta lite extra av vädret och livet. Känns helt underbart att kunna säga en vecka kvar magnus varje gång paquita vill komma med ett cputtalande. Och det säger jag till henne, på svenska, rakt upp i ansiktet. Och det känns så jävla skönt!  Revansch!

Tillbaka till rubriken då. Jag sitter och fikar här för mig själver. En krämbulle och "svenskt" kaffe. Ska snart bege mig iväg till biblioteket och lämna tillbaka några böcker, fixa lite mat och sen är det kvällen och då har jag ingen aning om vad som ska göras. Jag är en sån pensionär, men jag orkar verkligen inte, eller vill inte heller. Nu är det fint väder igen, undra om det håller sig tills jag är klar med inlägget? Jag är mer sugen på att ta det lugnt, se en film. Är det så att jag skrattar Barcelona rakt upp i ansiktet när jag säger såhär. Men det kanske är så att efter ett par månader så är nyförälskelsen borta och vardagen kommit in och då lockar inte barcelonas charm lika mycket.

(eller så är jag bara en pensionär, det kan vara så)

Krämbullen är slut och tro det eller ej, det fina vädret är kvar. Så ta mig en kopp kaffe till sen så ska jag göra det jag planerat. Kanske blir det ett äventyr ändå!

ps; jag klarade provet, men det var nära att det inte gick. Men B2 avklarat, och mer därtill. Nu ska man väl försöka härda ut de sista två veckorna med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0