den kallas tvivel

igar sag vi filmen Doubt, med Meryl Streep, Amy Adams och Philip Seymor Hoffman. Se den! Den kan ha vart den basta filmen jag sett pa lange, och vem vill inte njuta av Meryl Streep?

Om fyra dagar ar jag aterigen i Sverige och just nu kan det verkligen inte kanna langre bort. Jag har langtat efter denna helgen sa lange nu och att den antligen kommer gor mig bara otalig och det far tiden att ga langsammare. det finns inga tvivel pa att man kanner ratt just nu och jag langtar verkligen. Jag tycker om att kanna sahar igen, full av liv och energi. Det ar jobbigt och sakna manniskor, speciellt nar man vet att tillfallet att traffas inte kommer alltfor ofta da jag bor i spanien och hon bor i sverige. Men man far helt enkelt gora det basta av det. Och just nu kommer det basta om mindre an en vecka!

Igar var vi aven i Molins de rei som ar en by utanfor Barcelona, dar de hade en marknad, med vintema! for 6 euro fick man ga runt och provsmaka viner. Trots regnet blev det en trevlig eftermiddag och nar den samtidigt avslutades med biobesok, blev den komplett. Doubt med andra ord, handlar om katolska kyrkans morkaste hemligheter och lyfts fra,m pa ett fantastiskt satt.

I fredag var det en aningens annorlunda dag om jag far saga det sjalv. Kom till jobbet och fick reda pa att var kampanj har blivit nedlagd da eon inte vill salja via barcelona langre. Inte varat fel, men det resulterade i att fran och med imorgon kommer jag salja sockor. Och kan antligen saga att eon suger, kor pa vattenfall eller oresundskraft! Men hur som helst, vi fick ledigt och bestamde oss for att satta oss och ta en ol och snacka lite. Jag kom hem sen vid halv tre pa kvallen, efter festande i dryga 12 timmar. Annorlunda i vilket fall.

Idag har jag svullat, jag har saknat och jag har langtat. Jag tankte fortsatta med det ett tag till, sen blir det mandag. (och fem veckor kvar av livet som 19, raknar jag ner? Ja kanske lite)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0