sol i sinnet!

Kan man fatta hur man bara kan ändra humör efter en dag? Idag är surpuppan borta och idag är solskenet magnus framme och lyser på alla som vill. Jag känner mig fantastiskt pepp och inte bara det, jag nuter över att vara i Barcelona. Jag tror mycket har med alla vårkänslor som poppar fram.

Rosa blommor på en massa träd och gröna små knoppar, blå himmel och solsken varje dag, det är inte något som finns i Sverige just nu. Och när jag tänker på att jag ska flytta tillbaka i maj så får jag lite ångest. Det är ju 2 månader kvar bara, och jag kommer inte hinna bli trött på Barcelona och Spanien tills dess. Nej, nu rullar tankarna på att stanna kvar, flytta till Murcia och spendera hela sommaren (förutom vecka 30) på en playa och leva livet. orka ha en fast plan liksom. Fick ett mail från Stena Line idag och platserna för vårsäsongen var fyllda men de hör av sig senast vecka 16. Me da igual ahora pero sea un opportunidad...

Jag måste också berätta att jag har haft helt sjukt konstiga drömmar de senaste dagarna. I torsdags drömde jag om att jag var med i filmen DET och det var ritkigt läskigt, jag vaknade helt svettig och rädd. Den där clownen är inte att leka med och drömmen var helt surrealistisk, med tunnlar, ett kök och den här clownen som ska äta upp mig. Mardrömmar är inte vanligt nu liksom och fattar nada vad den betyder. Och inatt drömde jag också sjukt konstigt. Om jobbarkompisar som tröttnat på jobbet och blivit sjöjungfrur istället och under stormar låg de på stranden, samtidigt som jag skulle få sparken om jag inte hade delaccept och sålde. Det kan jag i och för sig förstå att det har med oro för jobbet att göra, men vad tusan kom sjöjungfrun med i bilden?

Ikväll ska jag på middag hemma hos Meagan och jag är superhungrig! Det ska bli ritkigt roligt och kul start på helgen. Mina planer är i alla fall sol-sol-sol och lite festande i Sitges. Mest sol dock. Man ska tillvara på den energi man får och om man då kan sitta på en strand finns det inget att klaga eller tveka på. Fan vad världen är underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0