3 days down


I Barcelona har det snöat, om än bara på Tibidabo, och kallt är det. Så snö kommer man inte undan, inte ens i palellans förlovade land. Jag är otroligt glad över att bo hemma hos Paquita och hon har blivit ritkigt sympatisk nu. Vilket jag gillar skarpt. Life is wonderfull och vad mer kan man göra än att go with the flow. Men hemlängtan har inte lagt sig riktigt än.

Visst är det sjukt att man verkligen kan längta tillbaka till snö, kallt och tristess. Det händer ju inget i Vänersborg och när man väl är där så vill man bara därifrån. Men det finns något visst, men sin hemby, så enkelt är det. Nu måste jag bara ordna så att Barcelona känns som det gjorde i höstas.

Vad har hänt annars? Jag gav Paquita laktits igår och jag tror hon skulle avlida. Djungelvrål var inget för henne. Och fuktigheten i luften gör dem inte goda, saltet försvinner och de blir alldeles kladdiga ifall ni ville veta. Men jag käkar på och njuter.


Jag har nu en massa att se fram emot också:

5-8 februari: Hemvisit
9 mars: Jag fyller 20
31 mars: Jag säger upp mig från jobbet
Påsken ska firas i Paris
25 april: skolan slutar
24-30 april: jennpa kommer ner och jag åker tillbaka till Sverige på obestämd tid.

Planerat är också att familjen kommer ner på kalas i mars där någon gång. Dessutom så kommer Helena flytta ner i början av april, när vet jag inte riktigt. Men det ser jag fram emot också.
 

Jag ringer på i lugna ro, sitter ju helt ensam på kampanjen som ni vet och timmarna blir aningens långa. Men man tar en dag i taget. Jag skriver blogg nu, förut la jag patiants. Än är inte datorn min fixad och min snälla morbror har skickat ner lite hjälp så nästa vecka ska det vara fixat.

JAG VET: Bilder ska komma, när datan är fixad kommer ni att få se bilder från mitt underbara liv. Jag har fattat att bloggen är lite halvdan jusst nu. Puss på dig så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0