el spiritu

Jag känner att min spanska börjar gå nedåt. Att jag inte längre har samma energi att utvecklas språkmässigt och det märks på mitt studieresultat. Har inte gjort läxorna ordentligt sen förra terminen. Men det får bli ändring på det. Japp det måste det bli!  på abcCollege pratade vi om kärlek idag och om öde och lite såntdär. Efter att ha lyssnat på en Tangolåt om att när man blir fattig försvinner kärleken... skum, idé det där och jag gillar inte när folk har en pessimistisk syn på kärlek och förhållanden. Jag vill faktiskt tro att det finns något hållbart, evigt och att det krävs arbete självklart men att i grunden har man något att luta sig tillbaka på - hela livet!

Annars då... jo det är fantastiskt väder i barcelona! Jag, i mina solglasögon, uppknäppta jacka och promenerar och myser. Me cuesta mucho trabajar ahora.... men vad ska man göra pengar är pengar! Dessutom har jag tid att fixa lite läxor så jag slipper det inatt.

Jo igår, tog jag en promenad efter jobbet för att möta upp Lowe vid Ciutadella och vi skulle hitta på ngt. Det blev bio och filmen the spirit. Helt okej film men inte min stil kanske. Action/seriehjältestuket ja det kan funka men, efter the dark knight, spiderman och faktiskt filmer med hög standrad blev det lite bakslag. Men Scarlet Johanssen är kanske världens snyggaste brud, och som nazisoldat blev den lite porrig.
 
Okej måndagskväll iaf, men jag kunde inte somna förrän vid 3 tiden så det blev lite sömn inatt. Och upp tidigt idag för att hinna till skolan, sen till jobbet och lång kväll igen... och samma imorgon, samma på torsdag, samma på fredag, what a life!

Mer har jag inte och säga, just nu i vilket fall. 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hoppas att du har det kanon bra!

2009-01-14 @ 20:18:07
URL: http://trillingarnairosastring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0