paseando

Jag kommer skriva lite kort om helgen först

  • Fredag - Jag kom hem efter jobbet, ganska så kinkig och trött så utgången skippade jag och dessutom regnade det så det blev en trevlig hemmakväll.
  • Lördag - Jag bestämde mig för att utnyttja det otroligt fina vädret och ta en promenad. Och vilken promenad det blev. Jag lyckades promenera mig runt hela Barcelona ungefär och det tog nästan hela dagen. Först gick jag till la sagrada Familia och tog några kort* på denna mastodontbyggnad. Sen, begav jag mig nedåt centrala delen av staden och från Triumfbågen till Parque Ciutadella satte jag mig ned ett slag i vårväder och bara njöt. Sedan begav jag mig till las Ramblas och Barrio Gothic och kollade in Rean och jag hittade faktiskt lite grejer som skulle vara nice, exempelvis en kavaj för 25 € och lite chinos och så, men jag gick därifrån utan ett dugg då jag inte var på sådant humör. Kvällen spenderades, med onda fötter i min säng och med god mat.
  • Söndag - Jädrans vilken slappishelg det låter som, men jag fortsatte spåret med att ta det lugnt, kollandes antikrundan och gjorde lite läxor.

Idag, måndag så har jag vart jädrans produktiv. Jag har nämligen sökt lite jobb. Stena Line, VL-resor och Resemakarn för att nämna några. Sen visserligen får jag vara mer aktiv med detta jobbsökande, men det är svårt, finns ju inte så många jobb direkt i Sverige, eller någon annanstans. Nu sitter jag och skriver och jobbar på. Ikväll blir det bio om vi hittar en bra film, om inte så kommer jag somna sött.

Jag fick ledigt den 5e och 6e februari nu också, så nu behöver jag inte oroa mig för det, ska bara fixa att klämma in en långfika med världens mest underbara också. Dags att ringa lite mer!
puss och kram

*foton kommer så fort datorn har fixat sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0