23e mars

Paquita har fått sin sista hyra men hävdar fortfarande att jag inte har betalat för april, och att jag ska betala igen den 20e nästkommande månad. Vilket jag har, så därför har jag beslutat att ligga lågt ett tag, närmare sagt en månad, och sen när Paquita inte är hemma en dag, packa mina väskor och gå rakt igenom dörren och lämna mina nycklar i brevlådan. Känns inte som det bästa sättet att avsluta en relation på, men som jag ser det; är det enda sättet för hon lyssnar verkligen inte på mig. Och jag tänker verkligen inte lägga ut 4000 kronor till. Ni som läser, ja ni kankse tycker jag är galen, elak och någon man inte kan lita på, men tyvärr så är det såhär det får bli. och jag är dessutom inget av det

Idag så klippte jag håret, lite kortare och lite lättare, men får nog ta och färga det eller något... vill ha lite förändring. Dock har jag också bestämt mig för att korta ner på mina utgifter: rejält! Jag ska till Mallorca nästa vecka, och sen blir det Madrid veckan efter och då vill jag ändå ha något att leva för. Skitsamma sen om jag inte kommer ha pengar, att vara nykter och ha ett free-pass känns som en riktigt bra idé! Sen, så är jag inte helt barskrapad det kan jag inte säga att jag är.

Ny vecka nya tag och för två veckor sedan var det min födelsedag! Imorgon fyller morsan år och jag har skickat ett kort. Jag skickade det idag så hon får det inte förrän om en vecka kanske, men jag har i alla fall skickat ett kort. Vad händer annars i denna underbara stad - som luktar vår och nästan sommar (om man bortser från alla avgaser?), ja inte så mycket kanske. Ska ta cykeln någon dag och kolla in Hospital de Santa Cruz, för det verkar vara något man ska se. Sen sparar jag min turistiga anda tills jennie kommer ner vilket är om bara en månad! Tiden går så fort, nästan så man inte själv hänger med. Jag gillar det, faktiskt så gillar jag det otroligt mycket.  Vet bara inte vad jag ska skriva, för jag gör inte så mycket hela tiden. Visst så skulle jag kunna gå på promenader, ta bicingcykeln till stranden, läsa i någon park eller ta en kaffe på någon terass, men det behöver en särskild känsla, och jag har inte den nu.

Det här med att det är en månad kvar, av skolan och sen av min 8 månader långa barcelonavistelse, känns både bra och dåligt. Jag får klämma vidare på den tanken, nu ska jag laga mat. SOPPA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men kan du typ inte hota med att gå till polisen eller nåt:) Eller det kankse inte hjälper, men hon kommer säkert att bli lite rädd... :S

2009-03-23 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0