higher up

yes, nu har jag pratat med esthér och nej, det gick inte att lösa på något annat sätt än att jag får säga upp mig från jobbet. Detta ger mig ett litet, men fortfarande ganska stort problem. Jag kommer inte ha några pengar i april om jag inte skaffar mig ett jobb inom dessa två veckor. Men det kommer att bli svårt, det finns inga jobb och jag gillar inte den känslan, speciellt inte när jag redan har spräckt min budget med både tatuering, madridresa och bartenderkurs. Skitsamma, lösningen blir att käka soppa i en månad. Det kommer jag klara av. Dessutom kommer jag ju få en halv lön av Transcom också. 

Jag är lite för pessimistisk för mitt eget bästa, det kanske kan lösas med jobbet, om man jobbar typ på morgonen och kvällen? Okej, realistiska ideér magnus. Jag letar jobb nu helt enkelt och sen se det från den ljusa sidan; jag slipper ju gå upp så jävla tidigt nu när klasserna är på eftermiddagarna. Men jag har ju två veckors uppsägningstid och det har vi löst på skolan med att jag kommer skriva en "uppsats" om varför katalenerna envisas med att prata katalanska och inte spanska. Lite med Franco och det där, det kan bli intressant. Så snart ska jag dra mig till biblioteket och se vad som händer där.

Life is great... eller ja, livet löser sig alltid. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0