idag rann bägaren över

Ikväll, så blev det för mycket för mig. Jag bröt praktiskt taget ihop, och det hela kunde ha slutat i katastrof. Paquita tyckte att jag skulle betala min hyra imorgon istället för den sista som jag gjort de senaste månaderna och jag förstod inte varför, inte heller förstod jag att hon hade glömt av att jag redan betalat för mars månad och kommer att betala för april och mina sista dagar här. Detta resulterade i ett stort missförstånd och en magnus i kollaps. Därav var jag tvungen att ringa min kära mor och göra halva familjen orolig.

Grejen är den att jag betalade den 7e januari, och då betalade jag för både de två veckorna över jul och nyår och månadshyran för januari, sen betalade jag igen den 31a, men då för februari. Och sen såklart i februari för mars. Men Paquita har glömt detta att jag betalade i början på januari och skulle då få mig att betala ytterligare en månadshyra i april, vilket jag definitivt inte ska. Så det resulterade i att jag blev just den maleducado som jag inte sa att jag ville bli igår och blev förbannad och skrek på denna tant, som i sin tur skrek på mig och sen fick jag, i all min frustration ur mig att jennie inte skulle bo här sista veckan (vilket du kommer iofs jennie) och då kontrade hon med att säga att jennie inte fick komma in i huset. Jag skulle inte få bjuda in henne eller låta henne äta av min mat, eller laga mat med mig. Paquita var ägaren av huset och därför bestämde hon. Jag blev i princip utkastad och sen gick jag.

Tack och lov så gick jag tillbaka, efter att ha pratat med mamma en lång stund. Och nu förhoppningsvis är allting löst. Jag hoppas att paquita tror mig och att jag slipper betala en extra månadshyra. Det känns helt fel att hon inte tror mig när jag vet, jag kollade tillochmed mina kontoutdrag, att jag har betalat två gånger i januari. Det känns helt fel att jag har gapat och skrikit åt en 60 årig tant, och det känns helt fel att jag har en månad kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0