peptalk morsan!

Min morsa kan vara en av de bästa som finns. Det är så underbart att bara se hur hon bryr sig liksom. Och jag behövde verkligen ett peptalk från henne när situationen ser ut som den gör. Jag har aldrig någonsin innan behövt känna mig så skyldig som jag gör nu, och så låg. För när man vet att man själv talar sanning så är det så frustrerande att någon inte tror en, om jag nu hade ljugit, hade jag då blivit påkommen och sen hade jag gjort "rätt" för mig. Men när fallet inte är så tappar jag helt lust till något annat, känner mig som en ovärdig människa och jag vill inte ens gå ut, ifall andra skulle tycka illa om mig också. Ja, det låter som en sjukt dålig självkänsla och ja, just nu har jag kanske det. mitt självförtroende är inte på topp. Jag ställde mig frågan; vart ska det sluta någonstans? och jag har ärligt talat inget svar, för jag tror inte ni kan förstå heller hur det är leva i dne här situationen, med människor man inte känner och som inte känner en själv där ens frihet är på många sätt begränsad, och man måsta vara på sin vakt - hela tiden... jag känner verkligen att jag ältar detta nu. Ska sluta och skriva om något annat jag lovar.

Min grönsakslasagne blev hur god som helst! Lasagne är inte direkt nyttigt i och för sig, men jag fyllde den med brocolli, champinjoner, morötter och lök och en massa massa bechamelsås och ja, jag blev mätt. Den räckte ju för både går och idag så jag har ju i princip bara ätit.

Vädret, ja det är väl som en bra vårdag hemma i sverige, med solen som tittar fram, lite vind och rnt 15 grader, men jag hade inte energin att dra mig ut idag, även om jag kanske borde få ett miljöombyte. Så istället blev det film. Film och film i mängder! Imorgon, då har jag lovat mig att jag ska ta en promenad. Kanske till någon park, eller ner till stan. Om det är bättre väder kan jag alltid ta en promenad längs Barcelonas stränder, ta Bicingkortet och cykla iväg någostans. (paquita fick ju inte städa mitt rum idag, och hon gillar inte när hennes rutiner rubbas) Folk har planerat utgång ikväll, men ekonomin för tillfället vill inte tillåta det, inte heller vill mitt humör det. Men jag vägrar att låta min sista tid i denna fantastiska världstad vara tråkig och lam, jag ska leva la vida loca - men ikväll får jag bara vila lite... :-)

Okej, nu blir det ytterligare en film, sen popcorn!
skriver mer imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0